Tworzenie stron internetowych Wrocław

Czym jest SEO i jak jest wykorzystywane?

Co to jest SEO?

SEO to optymalizacja stron internetowych dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search Engine Optimization).

Oznacza proces, który ma za zadanie zwiększenie i poprawienie ilości ruchu na witrynie (to jak często będzie odwiedzana prze użytkowników), wyeliminowanie błędów technicznych powodujących nieprawidłowe działanie i indeksowanie poprzez roboty sieciowe, dzięki czemu dana witryna może zajmować jak najwyższe miejsce w wyszukiwarkach internetowych.

SEO zawiera swoje zasady, dzięki którym strona staje się jak najbardziej poprawna – im „czystsza” strona tym ma większą wartość i znajduje się na wyższej pozycji w wyszukiwarce, dlatego jest to tak ważne, żeby odpowiednio się tym zająć.

seo

Najważniejsze zasady dotyczące SEO

1

Prędkość witryny

Im szybsza jest strona, tym użytkownicy chętniej z niej korzystają – jeżeli strona ładuje się przez dłuższy czas to zwiększa się prawdopodobieństwo, że osoba zainteresowana z niej wyjdzie i ponownie nie wróci.

Współczynnik odrzuceń jest brany pod uwagę przez wyszukiwarki – jeśli będzie za duży, pozycja strony spadnie.

Strona musi być przejrzysta, a dane na niej powinny być łatwe do zlokalizowania. Zadowolony użytkownik prawdopodobnie powróci na witrynę, po swoich poprzednich pozytywnych doświadczeniach.

Łatwy dostęp do podzielonych na kategorię informacji uzyskamy dzięki dobrej nawigacji na stronie – gdy ta będzie zbyt skomplikowana i trudna w obsłudze, użytkownik prędko poszuka lepszej witryny.

2

zadowolenie użytkownika

3

Podlinkowanie wartościowych tekstów

Pozycjonowanie wyszukiwarek bardzo zwraca uwagę na linki występujące na stronie – mogą to być linki wychodzące poza witrynę, jak i te wewnętrzne – wysoko wpływa to na wartość SEO, ponieważ rozszerzane zostają informacje dodatkowo poza poszczególny artykuł czy wpis.

Użytkownik powinien zostać zainteresowany prezentowanymi treściami, nie mogą go nużyć, być nazbyt długie czy nawet nie na temat, ponieważ szybko strona zostanie odrzucona.

Wyszukiwarki sprawdzają czas jaki użytkownicy spędzają na witrynach i ich podstronach – kiedy czas wyróżnia się na tle pozostałych stron o podobnej tematyce, pozycjonowanie rośnie.

4

interesujące treści

5

Odpowiednie słowa kluczowe

Każda strona powinna mieć spis słów i fraz, które najtrafniej i najkrócej ją opisują – są to frazy kluczowe.

Słowa kluczowe są wpisywane w wyszukiwarki przez użytkowników, a te filtrują Internet w poszukiwaniu najodpowiedniejszych stron pod preferencje wyszukujących.

Odpowiednio dobrane frazy powodują, że zwiększa się możliwość podpasowania witryny, co skutkuje odwiedzeniem jej przez użytkownika.

Wstawiane obrazy mają swoje teksty alternatywne. Teksty te opisują co znajduje się na danym obrazie.

Dobrą praktyką jest, aby teksty alternatywne były połączone wraz ze słowami kluczowymi. Przeglądarki czytają i analizują każde słowo i działa to jak w przypadku fraz kluczowych. 

6

Dobrane nazwy obrazów

7

Meta tytuły i meta opisy

Meta tytuł – jest to tytuł, który nazywa stronę i wyświetla się na pasku karty przeglądarki jak i również wyświetla się jako tytuł strony w przeglądarce.

Meta opisopis strony, który wyświetla się pod tytułem na liście możliwych do wybrania stron w przeglądarce po wyszukaniu danej frazy. Powinien być szczegółową i krótką informacją co można znaleźć na danej witrynie.

Oba składniki strony są również filtrowane i dopasowywane do wyszukiwanej frazy przez użytkowników.

Pisane teksty powinny mieć prawidłową strukturę – elementy nadrzędne i podrzędne. Nagłówki i tytuły powinny mieć odpowiednie wartości, które należy oznaczać odpowiednimi znacznikami (h1,h2).

Elementy podrzędne takie jak paragrafy, obrazy itp. powinny być umieszczane w dzielących je sekcjach i miejscach.

8

Konstrukcja i hierarchia tytułów

9

UŻYTKOWNIK JEST NAJWAŻNIEJSZY

Warto jednak pamiętać, że finalnie to nie roboty przeglądarkowe czytają nasze treści lecz użytkownicy, roboty tylko pokazują możliwie najlepsze treści czytelnikom dla ich zadowolenia i satysfakcji.

Dlatego pisząc treści należy używać słownictwa zrozumiałego i nie skomplikowanego, które będą przyjazne i łatwe do czytania.

Co dodatkowo ważne, treści powinny być aktualne – im nowsze informacje, tym bardziej są interesujące.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

SUPER BYŁOBY POROZMAWIAĆ!

pozostaw nam swoje dane kontaktowe, jeżeli chcesz pozostać z nami w kontakcie. Wkrótce skontaktujemy się z tobą i umówimy na dłuższą rozmowę w dogodnym dla ciebie terminie. mamy dla ciebie kilka pomysłów na rozwinięcie przychodów twojej firmy!