W działaniach SEO treść odgrywa kluczową rolę. Teksty sformatowane pod SEO pomagają w osiąganiu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwań na określone frazy. Jednak co to znaczy tekst napisany pod SEO? Jak tworzyć tego typu treści? Sprawdzamy!
Frazy kluczowe i struktura tekstu
Podstawowym zadaniem autora tekstu pisanego pod SEO jest zamieszczenie w nim określonych fraz kluczowych, na które pozycjonowana jest dana strona. Frazy powinny zostać umieszczone w zagęszczeniu od 3 do 8 procent. Nie można przesadzić z częstotliwością używania danych słów i zwrotów, poniewaz może się to skończyć karą ze strony Google i wyrzuceniem witryny na dalekie pzoycje w wynikach wyszukiwań. Frazy kluczowe powinny być użyte w sposób poprawny i naturalny. Upychanie fraz kosztem naginania zasad gramatycznych jest niewskazane. Istotne jest też racjonalne ulokowanie frazy w kontekście. Innymi słowy, dane słowo lub zwrot powinny odpowiadać tematyce danego wpisu, a nawet konkretnego akapitu.
Tekst pod SEO powinien być odpowiednio sformatowany. Chodzi o to, aby jego forma sprzyjała wygodnemu czytaniu. Dlatego też wskazane jest stosowanie:
- krótkich leadów,
- licznych nagłówków H1-H4,
- wypunktowań,
- wytłuszczeń,
- kursywy,
- tabel.
Oczywiście formę tekstu należy każdorazowo dopasować do jego przeznaczenia i miejsca publikacji.
Wartościowe treści
Frazy kluczowe i odpowiednia forma tekstu są bardzo ważne dla sukcesu treści w wynikach wyszukiwań. Jednak dawno minęły już czasy, w których najwyżej na liście wyników pojawiały się strony z bezsensownymi tekstami, składającymi się niemal wyłącznie z fraz kluczowych. Dzisiaj roboty Google są o wiele bardziej zaawansowane. Potrafią rozpoznawać kontekst i sensowność treści. Są również uczulone na błędy. Tym samym dobry tekst pod SEO to taki, który jest poprawny pod kątem językowym, merytoryczny i porusza tematykę związaną z frazą kluczową.
Pisanie tekstów pod SEO to tak naprawdę tworzenie jakościowych treści pod zadaną tematykę. Specjaliści z zakresu SEO zdają sobie sprawę, że jakość treści jest dzisiaj co najmniej równie istotna, jak jego forma i użycie fraz kluczowych.